Σας ευχαριστώ που με τιμάτε με την παρουσία σας!!!

19 Οκτωβρίου 2012

ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ "Η ωραία Ελλάς"





ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ "Η ωραία Ελλάς"


(κηφηνείον - εκ του κηφήνα - αρσενική μέλισσα)

 Του Σαράντου Καργάκου [ιστορικός - συγγραφέας]


Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ και τριάντα χρόνια είναι η ... εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά.Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδύθησαν σε μια χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία εξέθρεψε και διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων»...παιδιών δηλαδή που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμιά εργασία από αυτές που ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές.



Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» που κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή που ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής που έδειχνε αριστερά και πήγαινε δεξιά και τούμπαλιν. Γι' αυτό τουμπάραμε...Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, που δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πως η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν. Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ' όχι διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers».



Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό και υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη και στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη και διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις και ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής και χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, που πιστεύουν ότι τα παιδιά και μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά.Έτσι παράγονται επιστήμονες που είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής. Παρ' όλο που γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής και δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους.




Τούτη η παιδεία, που όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα και το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσομε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία και την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πως να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πως να σκέπτονται αλλά με τι να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης και των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό και πιο μεγάλο.




Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής - βλάξ που καταπίνει σελίδες σαν χάπια και που θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Και το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό και ως λόγος και ως περιεχόμενο.


Και τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» που πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Πού πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική και τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά.



 Ακούω πως δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πώς να πάει, όταν με τη ναυτιλία που προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα που προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τι είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε τη θάλασσα και στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί και μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα που μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου - και μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα - απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές και δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες που ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας - πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές - που προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;




Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη και του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς και Ουκρανούς.




Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέρια των Αλβανών που την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων που την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία που ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.



Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική και την αγροτική τάξη. Στην πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία - θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» και υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις και τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», όπου «μπαγιαντέρες» κάθε λογής και φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουΐσκυ βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, που έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Και που να φθάσουν τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flentium (=κοιλάς κλαυθμώνων) και θα κινείται quasi osculaturium inter flentium et dolorum (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως και οδύνης).




Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας που θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως και την παιδεία που εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, που τα κουράζει με την παπαγαλία και το βάρος αχρήστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη και η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη που τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά!




Είναι θλιβερή η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες και θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, που, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά που λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», που πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα που οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί - ακόμη στο Δημοτικό - μαθαίναμε απέξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» και οι νέοι κρύβο­νται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».




Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από ξένους. Στις οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σε λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων που κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών που θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη και τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, που δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν που προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» και πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, που πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κωνείου που χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...




Λυπάμαι που θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές και τα ΜΜΕ σακάτεψαν και σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματά της - δικαιώματα στην τεμπελιά - και ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.


Πηγή: Ιστολόγιο ΤΟ ΗΘΟΣ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ, ανάρτηση ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ "Η ωραία Ελλάς"
Γκράφιτις από τους δρόμους του Βόλου



Δεν υπάρχουν σχόλια από την μεριά  μου, με κάλυψε απόλυτα  ο αξιόλογος συγγραφέας !!!



10 Οκτωβρίου 2012

Τα σαλιγκάρια στο πρωτοβρόχι (και μια κούκλα!)



Γεια σας, αγαπημένη μου μπλογκοπαρέα! Άργησα να εμφανιστώ, γιατί έμπλεξα με βαψήματα και μερεμέτια! Κι εγώ, όπως πολλοί άλλοι αυτή την εποχή..... Κι ακόμα δε λέω να τελειώσω!..... Με παρηγορεί τουλάχιστον το ότι έχω το αποτέλεσμα που φανταζόμουν, κι έτσι συνεχίζω ακάθεκτα με πολύ προσωπική δουλειά, και διάθεση για δημιουργία.

Όπως καταλαβαίνετε, οι χειροτεχνίες μου έμειναν πίσω. Παρ' όλα αυτά, θα σας δείξω την κούκλα μου και τα σαλιγκάρια μου, που έχω φτιάξει εδώ και αρκετό καιρό και αμέλησα να σας τα δείξω! Νομίζω τώρα είναι μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία, έτσι, για να μην χάνουμε πολύ καιρό.


















Όλο αυτό το διάστημα βέβαια, προσπαθούσα να σας παρακολουθώ όλες σας, αν και δεν άφηνα σχόλια. Να ευχαριστήσω και την καινούρια μου μπλογκο- φίλη, Μαριλένα, μια μπλόγκερ με εξαιρετικό ενδιαφέρον, για το βραβείο που με σκέφτηκε και μου το χάρισε!




Με τη σειρά μου, θα το προσφέρω με πολύ αγάπη στο καινούριο μπλόγκ της κόρης μου, και της καλής της φίλης Μαριλένας, που δειλά δειλά ξεκίνησαν από κοινού μια προσπάθεια, για να τους δηλώσω την υποστήριξη και την αλλυλεγγύη μου σε αυτό τους το ξεκίνημα! Και φυσικά σας το χαρίζω απλόψερα μέσα από την καρδιά μου σε όλες σας, όποιες θέλετε να στολίσετε με αυτό το μπλογκόσπιτό σας!!!

17 Σεπτεμβρίου 2012

Λουλούδια από ύφασμα!


Σήμερα θα σας δείξω έναν τρόπο για να φτιάξετε λουλουδάκια από ύφασμα, και να διακοσμήσετε, να ανανεώσετε ή να ομορφύνετε περισσότερο κάποιο έργο σας.

Την ιδέα αυτή τη βρήκα ψάχνοντας στο ίντερνετ. Σας την παραθέτω όπως τη βρήκα, και στη συνέχεια σας δείχνω αυτά που έφτιαξα!...

Ο κόπος ελάχιστος, υφάσματα σίγουρα περισσεύουνε, τώρα που αρχίζει και κάνει κρύο και μαζευόμαστε όλες σιγά σιγά μέσα, είναι κάτι που μπορεί να κάνεις ευχάριστα, πίνοντας καφέ και συνομιλώντας με φίλες! (Μπεττούλα, Αλεξάνδρα, σας θυμίζει τίποτα;;;)

Καλή εβδομάδα σε όλες σας!





















Α, και ξέχασα! Πολλά φιλάκια σε όλες!!!




14 Σεπτεμβρίου 2012

Και οι τυχερές είναι.........




Καθυστέρησα μισή μέρα την κλήρωση. Ξέρετε, ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο δεν σε φτάνει, γιατί οι δουλειές τρέχουν και τρέχουν και τρέχουν...!!!

Ένα "μεσημεριάτικο" φρένο σε όλα αυτά λοιπόν, για να μπορέσουμε να αναδείξουμε τις τυχερές!

Έγινε η καταμέτρηση όσων είχατε την καλή διάθεση να μου αφήσετε ευχές για τα γενέθλιά μου, και έχουμε τον παρακάτω κατάλογο:


Και η πρώτη, είναι η...

Rena Christodoulou!!!


Ενώ η δεύτερη είναι η...

foufoula89!!!


Συγχαρητήρια κορίτσια! Η τύχη σας χαμογέλασε!
Για να μπορέσω να σας στείλω τα δώρα σας, στείλ'τε μου τα ακριβή στοιχεία σας όταν μπορέσετε!

Πολλά φιλιά σε όλες σας!!!


13 Σεπτεμβρίου 2012

Ευχαριστώ!


Φίλες μου καλές, ιντερνετιακή και μη συντροφιά μου δύο χρόνια τώρα! Μου κάνατε τη σημερινή μέρα λαμπρότερη απ' ότι ήταν, με τις δικές σας, εγκάρδιες ευχές! Οφείλω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλες σας, και σε καθεμία ξεχωριστά, για τις ευχές αυτές.

Γι' αυτή την ευχαρίστηση που ένιωσα, θέλω να σας προσφέρω ένα δώρο! Είναι δύο καδράκια 3D που φτιάχτηκαν το τελευταίο διάστημα, χωρίς κανένα ιδιαίτερο λόγο, απλά επειδή μου άρεσαν οι εικόνες αλλά και τα λόγια που έγραφαν... Κι όπως υποστηρίζω στη ζωή μου ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, φαίνεται ότι φτιάχτηκαν γι' αυτό το σκοπό!

Οι μικρές φράσεις που είναι γραμμένες στις εικόνες, δηλώνουν όσο καλύτερα γίνεται αυτό που όλες μας βιώνουμε με διάφορους τρόπους στην μπλογκογειτονία μας!...

Θα χαρίσω λοιπόν αυτά τα δύο καδράκια, σε δύο τυχερές από εσάς που μου ευχηθήκατε! Γνωρίζω επίσης ότι  υπήρχαν κάποιες φίλες που προσπάθησαν να μπουν στο blog και δεν τα κατάφεραν, και μου έστειλαν τις ευχές τους με άλλο τρόπο. Γι' αυτό το λόγο, θα καθυστερήσω λίγο την κλήρωση, μήπως και καταφέρουν να μου αφήσουν το σχόλιό τους στην ανάρτηση "Ήταν ανάγκη να συμβεί και σε μένα;!"

Επομένως, αύριο βράδυ θα κάνω την κλήρωση, ώστε δύο από εσάς να κερδίσετε αυτά τα όμορφα καδράκια!

Και πάλι ένα εγκάρδιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!...




 






 






Δείτε ακόμη...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Οι επισκέπτες στο χάρτη...